Frobelen. Het leukste hobbyforum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat lijkt jou leuk om het eerst te leren maken?

4 plaatsers

Ga naar beneden

Wat zou jij als beginner het liefste eer willen leren maken?

Wat lijkt jou leuk om het eerst te leren maken? Vote_lcap100%Wat lijkt jou leuk om het eerst te leren maken? Vote_rcap 100% 
[ 4 ]
Wat lijkt jou leuk om het eerst te leren maken? Vote_lcap0%Wat lijkt jou leuk om het eerst te leren maken? Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
Wat lijkt jou leuk om het eerst te leren maken? Vote_lcap0%Wat lijkt jou leuk om het eerst te leren maken? Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
Wat lijkt jou leuk om het eerst te leren maken? Vote_lcap0%Wat lijkt jou leuk om het eerst te leren maken? Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
Wat lijkt jou leuk om het eerst te leren maken? Vote_lcap0%Wat lijkt jou leuk om het eerst te leren maken? Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
 
Totaal aantal stemmen : 4
 
 
Enquête gesloten

Wat lijkt jou leuk om het eerst te leren maken? Empty Wat lijkt jou leuk om het eerst te leren maken?

Bericht  Henriette za nov 21, 2009 5:46 pm

Even naar aanleiding van een paar leden die graag willen leren hoe je je eigen cremes & milks kunt maken:

Ik wilde dit weekend in ieder geval alvast een 'beginnersrecept' en beschrijving op het forum zetten, dus mijn vraag is:

Wat zou jij het liefste dan eerst willen (leren) maken?

Geef je keuze aan in de poll en eventueel je argumentering waarom je dit graag wilt leren maken.

Edit: Het laatste zodat Lola of ik er een aantal tips voor toegevoegde werkstoffen bij kunnen geven. (bijvoorbeeld droge huid, vette huid, etc.)
Henriette
Henriette
Admin

Aantal berichten : 183
Registratiedatum : 16-11-09

https://frobelen.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat lijkt jou leuk om het eerst te leren maken? Empty Re: Wat lijkt jou leuk om het eerst te leren maken?

Bericht  susan za nov 21, 2009 6:51 pm

graag een hamdcreme ik heb altijd last van droge handen komt ook van de klei hoor maar het is wel lastig.
ben benieuwd wat de rest zou willen doen.


groeten susan
susan
susan
F

Aantal berichten : 52
Registratiedatum : 17-11-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat lijkt jou leuk om het eerst te leren maken? Empty Re: Wat lijkt jou leuk om het eerst te leren maken?

Bericht  Gast za nov 21, 2009 7:26 pm

Een handcreme maken lijkt mij ook wel wat (als het niet te moeilijk is Embarassed ) Ik heb ook altijd hele droge handen en mijn dochter was zo vaak haar handen dat haar huid gewoon kapot gaat dus daar iets voor is ook wel handig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat lijkt jou leuk om het eerst te leren maken? Empty Re: Wat lijkt jou leuk om het eerst te leren maken?

Bericht  Lola zo nov 22, 2009 1:20 pm

Hallo Jolanda,
Mijn man wast ook tig keer per dag zijn handen en swinters is dat een ramp. Kloofjes en scheurtjes echt niet om aan te zien en heel pijnlijk.
Ik heb hiervoor een Calendula handbalsem gemaakt die erg vet is dus altijd goed in laten trekken maar werkt perfect . Is zelfs heel goed te gebruiken bij gesprongen lippen bijv
Calendula staat bekend om zijn geneeskrachtige en helende eigenschappen en is gedroogd te koop bij bijv een natuurwinkel.
Ik zal hem bij de recepten plaatsen dan houden we het overzichtelijk.

Lola
Admin

Aantal berichten : 47
Registratiedatum : 18-11-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat lijkt jou leuk om het eerst te leren maken? Empty Re: Wat lijkt jou leuk om het eerst te leren maken?

Bericht  yince zo nov 22, 2009 1:53 pm

Inderdaad de koude periode komt er weer aan en dan is handcreme altijd een uitkomst. 's Winters krijg ik vaak last van een zeer droge huid tot bloedens aan toe. En hopelijk het makkelijkst om mee te beginnen.

Groetjes Birgit

yince
F

Aantal berichten : 11
Registratiedatum : 19-11-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat lijkt jou leuk om het eerst te leren maken? Empty Re: Wat lijkt jou leuk om het eerst te leren maken?

Bericht  Gast zo nov 22, 2009 3:06 pm

Ja ik had ook al iets gekocht en volgens mij zit daar ook calandula in, maar het moet ook weer niet te vet zijn want dan gaat ze ze weer wassen en wast ze het er weer af natuurlijk Shocked

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat lijkt jou leuk om het eerst te leren maken? Empty Re: Wat lijkt jou leuk om het eerst te leren maken?

Bericht  Henriette zo nov 22, 2009 3:16 pm

Ik ben nu bezig met een recept voor handcreme die absoluut niet vettig aanvoelt en bijna meteen intrekt, zolang je het er niet te dik opsmeert natuurlijk Laughing

Dit kun je ook maken met je eigengemaakte kalendula olie.

Och, weer wat erbij wat dan ook nog op het forum moet. affraid

Jullie moeten maar even niet kwalijk nemen dat het een en ander even wat langer duurt want als we iemand wat willen leren dan willen we het ook graag goed doen lol!
Henriette
Henriette
Admin

Aantal berichten : 183
Registratiedatum : 16-11-09

https://frobelen.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat lijkt jou leuk om het eerst te leren maken? Empty Re: Wat lijkt jou leuk om het eerst te leren maken?

Bericht  Henriette ma nov 23, 2009 12:48 pm

Hallo dames,

Lola en ik zijn de laatste dagen bezig geweest om flink wat informatie over dit onderwerp op het forum te zetten. Het is nu eenmaal erg lastig om dit soort dingen ineens in èèn topic uit te leggen (aan een beginner). Sommige dingen kunnen wat ingewikkeld lijken maar wanneer je er eenmaal zelf mee bezig bent dan zul je merken dat het eigenlijk verbazend simpel is.

Mochten er nog vragen zijn dan kun je die uiteraard altijd stellen in het betreffende forum.

Voor de rest: Succes! Very Happy

O ja, en ter zijner tijd zullen we nog wel meer dingen gaan plaatsen, oa over het maken van je eigen natuurlijke oliën, kruidenwaters, werkstoffen, etc. maar daar gaat nog een beetje tijd inzitten, en dat heb ik helaas minder dan hobby's. Wink
Henriette
Henriette
Admin

Aantal berichten : 183
Registratiedatum : 16-11-09

https://frobelen.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat lijkt jou leuk om het eerst te leren maken? Empty Re: Wat lijkt jou leuk om het eerst te leren maken?

Bericht  yince ma nov 23, 2009 1:45 pm

Die thermometer, waar kan ik die halen.

Groetjes Birgit

yince
F

Aantal berichten : 11
Registratiedatum : 19-11-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat lijkt jou leuk om het eerst te leren maken? Empty Re: Wat lijkt jou leuk om het eerst te leren maken?

Bericht  Henriette ma nov 23, 2009 1:48 pm

Hoi Birgit, ik weet niet waar je woont, maar ik heb een tijdje deze dingen ook zelf verkocht en ik heb er nog wat liggen (nieuwe dus) waarvan je evt. wel een mag af komen halen. Ik ben zelf woonachtig in Twente. Anders kan ik je het beste doorverwijzen naar: [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

Groetjes,

Jet
Henriette
Henriette
Admin

Aantal berichten : 183
Registratiedatum : 16-11-09

https://frobelen.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat lijkt jou leuk om het eerst te leren maken? Empty Re: Wat lijkt jou leuk om het eerst te leren maken?

Bericht  yince ma nov 23, 2009 1:52 pm

Twente is me toch iets te ver. Ik woon namelijk in Brabant. Maar ik zal de link bekijken. Alvast bedankt voor je reactie.

Groetjes Birgit

yince
F

Aantal berichten : 11
Registratiedatum : 19-11-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat lijkt jou leuk om het eerst te leren maken? Empty Re: Wat lijkt jou leuk om het eerst te leren maken?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum