Frobelen. Het leukste hobbyforum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Over het maken van je eigen verzorgingsproducten

2 plaatsers

Ga naar beneden

Over het maken van je eigen verzorgingsproducten Empty Over het maken van je eigen verzorgingsproducten

Bericht  Henriette di nov 17, 2009 2:25 pm

Ik heb een tijdje het plan opgevat om zelf workshops te gaan geven in het maken van je eigen natuurlijke verzorgingsproducten. Ik kan hier dus een lang verhaal (opnieuw) gaan schrijven, maar ik heb eerst even gekozen om mijn motivatie die ik daar toendertijd voor geschreven heb hier te plaatsen, zodat jullie in ieder geval even weten waar het over gaat. Je kunt hier later dan lezen hoe je dit moet doen.

--------------------------------------

Met het groeiend bewustzijn van de schadelijke effecten en het risico op allergische bijwerkingen van onze verzorgingsprodukten zijn steeds meer mensen geinteresseerd in natuurlijke verzorgingsprodukten. In de wereld van de huidverzorging zijn prijzen van meer dan € 30,- voor een potje crème echter niet ongewoon. En zeker niet wanneer de fabrikant daarvan ook nog claimt dat het ‘Natuurlijk’ is of de ‘Tekenen van Huidveroudering' tegengaat.

In tv-reclames en advertenties wordt dan ook nog eens voortdurend gesproken over Individuele Verzorging. Maar hoe is dit mogelijk als je nagaat dat 1 soort product wordt gemaakt voor miljoenen anonieme gebruikers? De fabrikanten van deze produkten kennen jouw of jouw huid immers persoonlijk niet? Hoezo dan 'Individuele Verzorging'?



Maar met de toenemende bereikbaarheid van natuurlijke grondstoffen en ingredienten voor de gewone consument, wordt het steeds makkelijker en aantrekkelijker om de controle te nemen over de kwaliteit en de kosten van je eigen huidverzorgingsprodukten, en die van jouw eventuele gezinsleden. Wanneer je daar de krachten van de natuur, in de vorm van kruiden en verzorgende extracten toevoegt, dan pas heb je een echt Individueel (gemaakt) Verzorgingsprodukt.

Met het maken van je eigen Natuurlijke Verzorgingsprodukten wordt je je bewust van wat je dagelijks op jouw huid aanbrengt. Je bent immers van het begin tot het eindprodukt zèlf betrokken bij de gebruikte grondstoffen, ingrediënten en werkzame toevoegingen. Dus niet meer afhankelijk van wat de fabrikant in jouw crème of lotion stopt, met alle mogelijke risico's van allergische bijwerkingen vandien.

Wat jouw huid niet nodig heeft komt er bij jouw ook niet in.

--------------------------------------

Ik sta hier dus nog steeds 100% achter en zodra de tijd het toelaat zal ik (of Lola) hier wat meer over vertellen en een aantal recepten plaatsen.

Groetjes,

Jet


Laatst aangepast door Jet op wo dec 02, 2009 12:25 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Henriette
Henriette
Admin

Aantal berichten : 183
Registratiedatum : 16-11-09

https://frobelen.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Over het maken van je eigen verzorgingsproducten Empty Re: Over het maken van je eigen verzorgingsproducten

Bericht  Gast di nov 17, 2009 2:46 pm

Mmm...Creme'en lotions lijkt mij ook erg intresant Laughing
Pff...ik wil weer veel te veel, is ook heel slecht voor mij al die nieuwe ideeen Rolling Eyes Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Over het maken van je eigen verzorgingsproducten Empty Re: Over het maken van je eigen verzorgingsproducten

Bericht  yince do nov 19, 2009 11:31 am

Hmm moet zeggen... Ik heb geen idee hoe ik het allemaal moet maken , maar vind het wel erg interessant. Nu ik de twee lessen gelezen heb, lijkt het me nog leuker om dat te doen.


:twisted: Weer een nieuwe hobby erbij ?????? 🐰 Zal dh niet leuk vinden. lol! Pech

Groetjes Birgit

yince
F

Aantal berichten : 11
Registratiedatum : 19-11-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Over het maken van je eigen verzorgingsproducten Empty Re: Over het maken van je eigen verzorgingsproducten

Bericht  Henriette za nov 21, 2009 5:56 pm

Hoi Birgit en Jolanda,

kijk even naar [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.], want als je het toch wilt leren dan kun je wel het best beginnen met iets waar je zelf ook wat aan hebt he? Wink

Groetjes,

Jet
Henriette
Henriette
Admin

Aantal berichten : 183
Registratiedatum : 16-11-09

https://frobelen.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Over het maken van je eigen verzorgingsproducten Empty Re: Over het maken van je eigen verzorgingsproducten

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum