Frobelen. Het leukste hobbyforum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Rare berichten via MSN

Ga naar beneden

Rare berichten via MSN Empty Rare berichten via MSN

Bericht  Henriette ma dec 14, 2009 9:26 am

Ik weet niet of jullie ze al gehad hebben, maar ik heb nu al een paar keer berichten gekregen van mijn contactpersonen met een link erin. Zelfs wanneer deze contactpersonen offline waren kwam nog de link in mijn schermpje. Ik heb hier even navraag naar gedaan en dit is geen misselijke kwestie. Hier een tweetal antwoorden die ik er over kreeg:

----------------------------------------------

"Het begint bij 1 persoon.
Hij krijgt een website waar je kan inloggen met je MSN om hun msn messenger te testen. Dan weten ze je wachtwoord en gebruikt een BOT je MSN account en verspreid die website waar hij kan inloggen. en zo word het verspreid. Als er ongeveer 300 mensen hebben dan switchen ze naar een RECLAME WEBSITE. B.v. beantwoord de vragen en geef je nummer en dan word je geabboneerd naar een sms dienst."

"De personen in kwestie zijn naar sites gelokt, waarop ze kunnen kijken welke personen hun hebben geblokkeerd op MSN. Er zijn soortgelijke sites. Waar het op neer komt, is dat ze hun gebruikersnaam en wachtwoord hebben opgegeven. Een bot stuurt nu uit hun naam via het MSN netwerk berichten naar personen uit hun MSN lijst. Adviseer de personen waar je deze berichten van krijgt om hun wachtwoord direct te wijzigen. Meestal zijn jullie dan beiden van de ellende af."

------------------------------------------------

Ik weet niet of jullie MSN hebben en dit ook al hebben gehad, maar hier moet je dus wel even wat mee/tegen doen. Zo te zien is ook je wachtwoord bekend zodra je zelf op die link hebt geklikt.

Beter is om ook even je PC te scannen op virussen. Ik heb hier zelf een heel goed en gratis anti-virus programma voor:

http://free.avg.com/nl-nl/downloaden?prd=afg

Breng ook de contactpersonen op de hoogte van wie je deze links krijgt zodat ook zij er wat mee kunnen doen. De contactpersonen versturen zelf deze link dus niet maar het is dan wel duidelijk dat zij ook besmet zijn.


Groetjes,

Jet
Henriette
Henriette
Admin

Aantal berichten : 183
Registratiedatum : 16-11-09

https://frobelen.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Rare berichten via MSN Empty Re: Rare berichten via MSN

Bericht  Gast ma dec 14, 2009 10:35 am

Ik krijg ook al een tijdje dat soort rare mails maar heb nergens op gereageerd en gelijk ongeopend verwijdert (doe ik nogal gauw)
Ik heb 2 verschillende e-mail adressen bij hotmail, en het was zelfs zo vreemd dat ik mij zelf (van het een naar het andere mail adres) mail stuurde terwijl ik niks verstuurd had Shocked Shocked Rare berichten via MSN 445603
Ik heb toen wel mijn wachtwoorden verandert en heb van me zelf eigenlijk nog geen mail weer gehad Cool maar kreeg vorige week nog wel weer zo'n mail van iemand uit mijn lijst. Heb het natuurlijkw eer niet geopend en gelijk verwijdert. Ik vind dit ook erg vervelede mails Rolling Eyes

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rare berichten via MSN Empty Re: Rare berichten via MSN

Bericht  Henriette ma dec 14, 2009 10:38 am

Hoi Jolanda, maar ik krijg de links naar die sites (vaak iets met bussiness of geld verdienen) ook rechtstreeks in mijn MSN schermpje, alsof iemand mij heeft aangeklikt en die link heeft gestuurd, jij niet? Of bedoel je dat ook?
Henriette
Henriette
Admin

Aantal berichten : 183
Registratiedatum : 16-11-09

https://frobelen.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Rare berichten via MSN Empty Re: Rare berichten via MSN

Bericht  Gast ma dec 14, 2009 12:01 pm

Nou dat wet ik eigenlijk niet. Ik heb MSN maar ben daar maar heel weinig te vinden Cool
Ben meestal alleen op MSN als ik met iemand wat afgesproken heb, of wanneer ik met de beide dames hier (mijn dochters) aan het vervelen ben dan Rare berichten via MSN 87879 Dan sturen we tekeningetjes en zo naar elkaar en gaan we raden wat er is getekent Hahahaha

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rare berichten via MSN Empty Re: Rare berichten via MSN

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum