Frobelen. Het leukste hobbyforum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Geurpomanders/Linnenzakjes

4 plaatsers

Ga naar beneden

Geurpomanders/Linnenzakjes Empty Geurpomanders/Linnenzakjes

Bericht  Henriette di dec 01, 2009 10:39 am

Ik heb een goede manier uitgedacht (vindt ik zelf Wink ) voor het maken van je eigen stoffen geurzakjes. De meesten die dit wel eens hebben willen maken zijn vast wel tegen het probleem aangelopen: Wat stop ik er in, en hoe laat ik dit (zo lang mogelijk) geuren? Je kunt natuurlijk kant en klare geurkorrels in de winkel kopen maar die zijn soms ook wat vettig waardoor je vlekken in je stof kunt krijgen, maar je kan ze ook zelf maken ben ik pas achter gekomen.

Ik had vorig jaar op de markt een grote zak met tempexkorrels gekocht om een zitkussen voor mijn zieke moeder voor te maken. Helaas heeft ze er niet veel aan gehad omdat ze een paar dagen later is overleden. Maar ik had nog wel heel veel van die korrels over.

Die heb ik in een grote afsluitbare pot gedaan en daarbij parfumolie gedruppeld die ik in vele soorten en geuren heb ivm het maken van mijn eigen verzorgingsproducten. Die pot heb ik een paar weken afgesloten laten staan en voila! Mijn eigen vulling/geurkorrels was een feit. En ook nog in mijn favoriete geur :cheers: De parfumolien zijn niet zo duur en je hebt er maar heel weinig van nodig want omdat die tempexkorrels poreus zijn nemen ze heel goed de geur ervan op.

Just my 2 cts. Wink
Henriette
Henriette
Admin

Aantal berichten : 183
Registratiedatum : 16-11-09

https://frobelen.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Geurpomanders/Linnenzakjes Empty Re: Geurpomanders/Linnenzakjes

Bericht  Gast di dec 01, 2009 11:16 am

Dat vind ik een super idee :cheers:

Die geurzakjes zelf kan ik heel mooi maken met de borduurmachine Very Happy
De parfum olie kan ik dus bij jou halen, maar waar koop je hier in vredesnaam die tempexkorrels Shocked

Zo'n 2 jaar terug ongeveer heb ik echt stad en land afgezocht naar die dingen. Kon ze alleen bestellen via internet, maar was dan een vermogen kwijt aan verzendkosten dus ik dacht laat maar.... Dat was niet voor het gewicht, maar voor de grote van het paket.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geurpomanders/Linnenzakjes Empty Re: Geurpomanders/Linnenzakjes

Bericht  Henriette di dec 01, 2009 11:28 am

Ja dat klopt, want ze wegen haast niets maar je hebt wel een gigantische zak vol. Ik heb ze hier op de markt gekocht bij een kraam waar ze ook garen en andere fournituren verkopen."

En de oliën heb ik niet zoveel meer om te verkopen hoor maar ik weet wel heel leuke adresjes met de heerlijkste geuren. Voordeel is wel dat je zo bij mij een keertje kunt komen ruiken zodat je ook geen risico loopt om ergens wat te bestellen wat je achteraf niet lekker vindt Razz
Henriette
Henriette
Admin

Aantal berichten : 183
Registratiedatum : 16-11-09

https://frobelen.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Geurpomanders/Linnenzakjes Empty Re: Geurpomanders/Linnenzakjes

Bericht  Gast di dec 01, 2009 11:31 am

Was dat toevallig van Goor?
daar was ik toen geweest maar hadden ze niet, of ik heb ze toen op een idee gebracht en daarna hadden ze ze wel Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geurpomanders/Linnenzakjes Empty Re: Geurpomanders/Linnenzakjes

Bericht  Henriette di dec 01, 2009 11:41 am

haha! Nou, kan best Wink Maar ik heb ze dus vorig jaar mei gekocht en heb nog zoveel dat ik het van mijn levensdagen niet opkrijg als ik het alleen voor pomanders gebruik, dus vandaar dat ik er ook nog niet weer ben geweest voor dat spul Wink Maar was wel bij van Goor ja.

Maar als je er nu helemaal niet aan kan komen: ik heb toen twee grote zakken gekocht en ik heb die ene nog niet half leeg en die andere nog niet eens aangebroken, dus dan wil ik je best wel een keer voorthelpen hoor. Zoveel gaat er toch niet in zo'n pomander en ik denk dat je dan eerst aan een hemdtasje vol al wel genoeg hebt.
Henriette
Henriette
Admin

Aantal berichten : 183
Registratiedatum : 16-11-09

https://frobelen.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Geurpomanders/Linnenzakjes Empty Re: Geurpomanders/Linnenzakjes

Bericht  Gast di dec 01, 2009 11:50 am

Oh dat vind ik heel lief.
Zal eerst een van die zakjes gaan maken dan met de borduurmachine Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geurpomanders/Linnenzakjes Empty Re: Geurpomanders/Linnenzakjes

Bericht  Mary za dec 05, 2009 2:13 pm

die korreltjes zijn te koop bij diverse bouwmarkten; ik gebruik ze voor de hondekussens. Het valt onder isolatiemateriaal ...........

Mary
F

Aantal berichten : 10
Registratiedatum : 17-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Almere

http://www.mariax.web-log.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Geurpomanders/Linnenzakjes Empty Re: Geurpomanders/Linnenzakjes

Bericht  Gast za dec 05, 2009 3:02 pm

Oh ja echt Shocked Zouden ze die gewoon bij Gamma of praxis ofzo hebben?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geurpomanders/Linnenzakjes Empty Re: Geurpomanders/Linnenzakjes

Bericht  Mary za dec 05, 2009 3:07 pm

al een tijdje geleden dat ik ze gekocht heb, maar volgens mij heb ik ze bij de Praxis gehaald .............. Smile

Mary
F

Aantal berichten : 10
Registratiedatum : 17-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Almere

http://www.mariax.web-log.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Geurpomanders/Linnenzakjes Empty Re: Geurpomanders/Linnenzakjes

Bericht  Gast za dec 05, 2009 3:11 pm

Dank je voor de tip. Praxis hebben we niet ver hier vandaag dus ga daar even kijken als ik er aan toen ben Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geurpomanders/Linnenzakjes Empty Re: Geurpomanders/Linnenzakjes

Bericht  Gast di dec 15, 2009 11:36 am

Zag ik zaterdag bij Pets place toch en hele zal met die korreltjes Shocked Ik was nooit op het idee gekomen dat die dingen bij een dieren zakk verkocht zouden worden.
Ik wou kijken naar de prijs, maar die zak lag hoog en toen ik het wilde pakken gingen er natuurlijk allerlei hondekussens me naar beneden en ben toen van schrik helemaal vergeten te kijken naar de prijs affraid Geurpomanders/Linnenzakjes 87879

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geurpomanders/Linnenzakjes Empty Re: Geurpomanders/Linnenzakjes

Bericht  Henriette di dec 15, 2009 11:41 am

Ja hey, nu je het zegt! Dat zal wel verkocht worden om hondenkussens oid mee bij te kunnen vullen.

Ik had het wel even willen zien trouwens Geurpomanders/Linnenzakjes 499572
Henriette
Henriette
Admin

Aantal berichten : 183
Registratiedatum : 16-11-09

https://frobelen.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Geurpomanders/Linnenzakjes Empty Re: Geurpomanders/Linnenzakjes

Bericht  Gast di dec 15, 2009 11:54 am

Nou volgens mijn dochter kun je met mij gewoon niet winkelen Wink Ze zegt je schaamt je dood Rolling Eyes Geurpomanders/Linnenzakjes 87879
Ach ja da soort dingen gebeurt nou altijd bij mij Geurpomanders/Linnenzakjes 50738

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geurpomanders/Linnenzakjes Empty Re: Geurpomanders/Linnenzakjes

Bericht  Lola wo dec 16, 2009 1:42 am

Dit had ik ook weleens willen zien. Jolanda tussen de hondenkussens wat een stunt.
Ik gebruik om de zakjes te vullen gewoon zaagsel wat je ook bij de dieren speciaalzaak kunt kopen, dat spul wat je gebruikt voor de hamsterkooi. Op het toilet heb ik een pot staan met dit spul en daar doorheen een lekker geurtje en voor het oog een paar druppels kleurstof erdoor. Ik heb rood zaagsel met een geur menging van roos met lavendel.

Lola
Admin

Aantal berichten : 47
Registratiedatum : 18-11-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Geurpomanders/Linnenzakjes Empty Re: Geurpomanders/Linnenzakjes

Bericht  sanneke vr dec 18, 2009 6:15 pm

Hoe lang blijf je de geur ruiken?

groetjes Sandra

sanneke
F

Aantal berichten : 3
Registratiedatum : 18-11-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Geurpomanders/Linnenzakjes Empty Re: Geurpomanders/Linnenzakjes

Bericht  Lola vr dec 18, 2009 6:43 pm

Ik weet niet of de vraag voor mij bedoeld is maar nu na een jaar ruik je het nog. Ik schud even met de pot en het zaagsel geeft weer een heerlijke lucht af en anders gewoon een paar druppels olie erbij en je bent klaar.

Lola
Admin

Aantal berichten : 47
Registratiedatum : 18-11-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Geurpomanders/Linnenzakjes Empty Re: Geurpomanders/Linnenzakjes

Bericht  sanneke vr dec 18, 2009 6:49 pm

Oke, bedankt voor je snelle antwoord. Ik heb geurzakjes gemaakt, maar wist nog niet waar ik ze mee zou vullen. Ik heb ze gemaakt van linnen, en die heb ik gestempeld.

groetjes Sandra

sanneke
F

Aantal berichten : 3
Registratiedatum : 18-11-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Geurpomanders/Linnenzakjes Empty Re: Geurpomanders/Linnenzakjes

Bericht  Lola vr dec 18, 2009 7:19 pm

Dat lijkt me leuk .Ik zelf heb het nog nooit gedaan stempelen hoe gaat dat in ziijn werk?

Lola
Admin

Aantal berichten : 47
Registratiedatum : 18-11-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Geurpomanders/Linnenzakjes Empty Re: Geurpomanders/Linnenzakjes

Bericht  Henriette za dec 19, 2009 10:17 am

Dat lijkt mij ook wel leuk om te zien Sandra, heb je foto's?
Henriette
Henriette
Admin

Aantal berichten : 183
Registratiedatum : 16-11-09

https://frobelen.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Geurpomanders/Linnenzakjes Empty Re: Geurpomanders/Linnenzakjes

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum