Frobelen. Het leukste hobbyforum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Luttrloh

2 plaatsers

Ga naar beneden

Luttrloh Empty Luttrloh

Bericht  Gast ma nov 30, 2009 7:17 pm

Even een nieuw draadje begonnen voor Hanneke.

Lutterloh kun je zeker doen zonder lerares en helemaal alleen thuis Very Happy
Hier is een link en daar is ook een klein filmpje [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.] en kun je ongeveer zien wat de bedoeling is.

Het is natuurlijk smaak verschillend, maar ik zelf vind het geweldig. Ik heb het nu een jaar ongeveer en heb nog niets gemaakt wat niet past of niet goed zit (wel wat me achteraf niet aan staat door bv verkeerde stof keuze of zo, maar dat ligt natuurlijk aan me zelf Very Happy )
Je tekent het patroon op je eigen borst en heupwijdte, wel altijd even de taille controleren en eventueel aanpassen natuurlijk want dat is bij iedereen weer anders.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Luttrloh Empty Re: Luttrloh

Bericht  hanneke ma nov 30, 2009 8:56 pm

En weet je ook of het makkelijk toepasbaar is als je een grote(re) cupmaat hebt ? Want juist daarom ben ik op patroontekenles gegaan ; al jaaaaaaaaaaaaren kon ik geen blouses meer aan ; zaten ze bij mijn borsten (voorgevormde bh, cup 75F) goed, dan hingen de schouders enorm af. Andersom natuurlijk ook ; zaten ze bij de schouders/taille goed, dan kon ik de blouse niet eens dichtkrijgen Sad Sad
En gewone patronen van Knip en Burda op maat maken, dat kan ik zelf echt niet....
Dat is nu wel het fijne van die patroontekenles ; ik heb nu een basispatroon waar ik alle kanten mee op kan. Alleen heb ik er nog wel hulp bij nodig. Vandaar nog steeds die "les". Aan de ene kant natuurlijk wel gezellig, maar ooit ook baal ik er wel eens van dat ik van huis af moet. En je moet natuurlijk altijd zorgen dat je een werkje hebt om in de les aan te werken. Thuis komt dat niet zo spits...
Laatst heb ik mijn lerares gevraagd of ze me kon helpen met een patroon uit de Knip. Ik had een heel leuke tuniek gezien. Zij ging uit van de borstwijdte ( maat 46 !!!!!!) terwijl ik zelf dacht maat 38 uit te raderen en wat aanpassingen te kunnen doen. Toch maar gedaan wat de naai-juf zei, met als gevolg dat ik ma Flodder wel leek. Achteraf is het gelukkig met wat aanpassingen toch goed gekomen, maar ik kan je zeggen dat ik er wel van baalde....
Later las ik op een forum dat je in dit geval beter van de wijdte onder de arm uit kon gaan ( dit was bij mij inderdaad die maat 38...) en met full bust alteration de aanpassingen naar mijn maat kon doen.
Zoiets valt me dan eerlijk gezegd wel een beetje tegen van een naailerares die coupeuse-en weet ik veel wat nog meer-is.....

Ik dank je in ieder geval voor je antwoord en zal morgen ( want ik moet zo naar de naailes) eens een blik op die link gaan werpen....

hanneke
F

Aantal berichten : 10
Registratiedatum : 19-11-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Luttrloh Empty Re: Luttrloh

Bericht  Gast ma nov 30, 2009 9:13 pm

Ik heb alleen ervaring met mijn eigen patronen, want ik naai of teken eigenlijk niet voor anderen. Maar wat ik er van begrepen heb gaat het ook dan juist heel goed. Als je het filmpje hebt gezien snap mischien iets beter wat nou precies Lutterloh is, mijn uitleg zo is niet echt alles Embarassed

Als je toevallig in de buurt woont zou je ook hier een keer langs kunnen komen. Dan kun je een patroon tekenen en dan kijken of het wat is Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Luttrloh Empty Re: Luttrloh

Bericht  Henriette di dec 01, 2009 9:50 am

Och! Embarassed Laat ik nou aldoor denken dat je daar een heel dure en geavanceerde electronische naaimachine oid voor nodig hebt Very Happy

Maar dan ben je dus wel altjd afhankelijk van de lutterloh patronen Jolanda? En komen daar dan ook steeds weer nieuwe van uit ofzo?

Ik ben zelf niet zo'n kledingnaaister hoor. Toen mijn dochter nog klein was heb ik wel heel veel voor haar gemaakt, maar dat doe ik nu nog heel sporadisch. Maar ik vindt het wel interessant om zo te zien. Razz
Henriette
Henriette
Admin

Aantal berichten : 183
Registratiedatum : 16-11-09

https://frobelen.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Luttrloh Empty Re: Luttrloh

Bericht  Gast di dec 01, 2009 10:31 am

Nou aan de machine ligt het niet hoor, al moet ik zeggen dat die van mij niet echt goedkoop is Wink Embarassed

Ik ben abonee op Lutterloh dan krijg je 5x in het jaar (geloof ik) het nieuwste boekje met patronen. Het is gewoon net als bv de knip waar je je dan op kunt aboneren, alleen maak ik van Lutterloh meer omdat het het nog past ook Wink Je moet wel eerst het basispaket kopen want hier in zit dan de spec. centimeter die je nodig bent zeg maar. Op marktplaats worden ook vaak van die basispaketjes aangeboden maar die zijn dan wel wat ouder. Je kunt ondeling met de patronen wel spelen natuurlijk. Het jasje wat ik nu gemaakt heb had eigenlijk een boordje ipv een kraagje en ik heb dus het kraagje van het jasje er naast gebruikt. En met een beetje fantasie kun je natuurlijk net maken wat je wilt Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Luttrloh Empty Re: Luttrloh

Bericht  Henriette di dec 01, 2009 10:44 am

Ja dat klopt. In de Knip moet je altijd maar afwachten of jouw maat daarbij zit, en zul je net zo zien wat jij een leuk model vindt dat dit net niet in jouw maat is Sad En als je dan al niet zo'n geweldige coupeuze bent dan ga je echt niet aan de slag met het patroon aanpassen, dus vaak is een heleboel van die -toch ook wel dure boekjes- verspild geld. Maar ik kan me goed voorstellen dat je er met zo'n systeem wel veel meer plezier in hebt. Very Happy
Henriette
Henriette
Admin

Aantal berichten : 183
Registratiedatum : 16-11-09

https://frobelen.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Luttrloh Empty Re: Luttrloh

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum