Frobelen. Het leukste hobbyforum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Jasje

4 plaatsers

Ga naar beneden

Jasje Empty Jasje

Bericht  Gast ma nov 30, 2009 1:15 pm

In mijn blog heb ik een foto geplaats van het jasje wat ik heb gemaakt. Het patroon heb ik getekent met het Lutterloh systeem en het stofje had ik nog liggen. De mouw vond ik veel te wijt en heb daar dus een stuk uit gehaald, maar dit vind ik zo'n vervelend werkje dat ik dan het hele ding niets meer vind. Ik zag al een foto van het jasje in de grijze bak, maar wonder boven wonder heb ik het afgemaakt, of ik het ook ga dragen is een tweede maar het is wel af Very Happy Very Happy Very Happy

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jasje Empty Re: Jasje

Bericht  hanneke ma nov 30, 2009 5:00 pm

Ik vind het jasje erg mooi geworden ! Ik zie er niet aan af dat je er zo mee hebt zitten prutsen.
Maar ik betrap mezelf er ook op dat als ik iets voor mezelf maak en er zoveel aangepast moet worden, mijn zin ook een beetje overgaat....En helaas gebeurt dat nogal eens Crying or Very sad
Nu zit ik sinds enige tijd op patroontekenles, dus hoop ik dat het wat beter zal gaan.....

hanneke
F

Aantal berichten : 10
Registratiedatum : 19-11-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Jasje Empty Re: Jasje

Bericht  Gast ma nov 30, 2009 5:20 pm

Op zich heb ik niet echt veel aan moeten passen hoor. Als ik een andere (dunner)stof had gebruikt was de mouw denk ik erg mooi geweest, maar vond het met deze stof niet zo leuk staan. Ik denk dat de stof daar iets te dik (het is niet echt dik maar weet niet hoe het precies te zeggen Embarassed ) voor was. de mouw hoorde eigenlijk gerimpelt te zijn bij de mouw kop, heb nu de mouw gewoon glad in gezet en het te veel gewoon weg geknipt 🤡 Wel loopt er nu een naadje over het midden van de mouw, maar niemand die het ziet Very Happy

Ik heb ook een patroontekenen curces gedaan, maar dat vond ik echt 3x niks, en veel te veel werk. Nu met het Lutterloh systeem hoef ik voor wat betreft de maten verder niets aan te passen en dat vind ik geweldig en het tekenen van het patroon met Lutterloh vind ik ook enig om te doen terwijl ik dat altijd het vervelenste vond Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jasje Empty Re: Jasje

Bericht  hanneke ma nov 30, 2009 5:29 pm

Ik moet ook zeggen dat de cursus die ik doe ( Cuppens en Geurts ) mij een beetje tegenvalt ;
die werkt met groene platen waarmee je voor jezelf een paslijf kunt maken en vandaaruit verder kunt tekenen. In de groene platen zitten nogal wat foutjes ( waarvan ik vind dat dat niet moet kunnen en gelukkig is mijn lerares het daarmee eens, maar ja, daar koop je niets voor ...).
Zelf vind ik het eigenlijk leuker om bijv. een patroon uit de Burda passend te maken voor mezelf. Je hebt dan duidelijk een plaatje voor ogen hoe iets eruit komt te zien. Maar de keren dat ik dat heb gedaan moest ik zoveel aanpassingen doen, dat ik dan toch maar kies voor het zelf tekenen....
Van Lutterloh heb ik wel eens gehoord, maar hoe werkt dat systeem ? En is het iets dat je evt. zelf thuis / zonder hulp van een naailerares goed voor elkaar krijgt ?
(Misschien moeten we hiervoor een nieuw onderwerp starten ?)

hanneke
F

Aantal berichten : 10
Registratiedatum : 19-11-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Jasje Empty Re: Jasje

Bericht  gerry f ma nov 30, 2009 11:58 pm

Mooi gemaakt zo kan ik het niet Shocked

gerry f
F

Aantal berichten : 14
Registratiedatum : 17-11-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Jasje Empty Re: Jasje

Bericht  Henriette di dec 01, 2009 9:39 am

en het tekenen van het patroon met Lutterloh vind ik ook enig om te doen terwijl ik dat altijd het vervelenste vond

Ja, ik dus ook Jolanda Embarassed Maar ik vindt het jasje erg mooi geworden. Ik had trouwens al gezien dat je er nog wel meer mooie dingen op had staan. Ik vindt die tunieken ook zo mooi. Ik draag heel graag tunieken maar helaas kan ik ze in de winkels weinig vinden die echt naar mijn smaak zijn. Ik houdt meer van die 'kinder' modellen zoals van Roos. Mooie wijde tunieken met punten oid er onderaan. Toevallig heb ik er deze week nog over zitten denken om daar hier een vraag over te stellen. Hmmm, zal ik doen? Smile
Henriette
Henriette
Admin

Aantal berichten : 183
Registratiedatum : 16-11-09

https://frobelen.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Jasje Empty Re: Jasje

Bericht  Gast ma dec 07, 2009 9:17 pm

Volgens mij staat er 1 tuniek op toch? Deze had ik gemaakt van een dune tricot. Ik had ook 2 pofbroeken gemaakt 1 van dunne tricot met elastiek in de taille en 1 van een dun zomer stofje met een boord. Ik had deze 3 spec. voor de vakantie in Kroatië gemaakt en ze zaten geweldig Very Happy maar daarna nog nooit weer gedragen Very Happy


Laatst aangepast door Jolanda op wo dec 09, 2009 4:39 pm; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jasje Empty Re: Jasje

Bericht  susan wo dec 09, 2009 3:28 pm

Nou ik vind het een heel leuk jasje en je moet trots zijn dat je het hebt veranderd
ik mag graag dingen veranderen of zelf tekenen om te maken al naai ik niet meer zoveel als vroeger
toen maakte ik alles zelf.
Hanneke gebruikt Cuppens-geurts nog steeds de groene platen afschuwelijk zijn die hé de pasvorm lijkt nergens op?
waarom vraag je niet om te leren patronen van Knip en Burda te leren veranderen als je daar een basis patroon van gebruikt kun je ook alle kanten op.
ik heb zelf ook de leraresenopleiding gedaan bij hun héééél lang geleden en vond het toen al ondingen
ik gaf mensen altijd de leerstof dat ze zelf dingen konden veranderen in bestaande patronen dan heb je veel meer zin om kleding te maken lijkt me zo.

groeten susan


Laatst aangepast door susan op vr dec 11, 2009 12:15 pm; in totaal 1 keer bewerkt
susan
susan
F

Aantal berichten : 52
Registratiedatum : 17-11-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Jasje Empty Re: Jasje

Bericht  hanneke wo dec 09, 2009 3:39 pm

Susan, ik ga een nieuw onderwerp aanmaken: "Cuppens Geurs" ( in forum "patronen" )
Lijkt me wijzer, want ik heb wel e.e.a. hierover te melden, maar past niet
meer in het onderwerp "jasje"!
Tot daar !

hanneke
F

Aantal berichten : 10
Registratiedatum : 19-11-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Jasje Empty Re: Jasje

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum