Frobelen. Het leukste hobbyforum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Een vraag over (poppen)kleertjes verkleinen, wie kan mij helpen?

4 plaatsers

Ga naar beneden

Een vraag over (poppen)kleertjes verkleinen, wie kan mij helpen? Empty Een vraag over (poppen)kleertjes verkleinen, wie kan mij helpen?

Bericht  Henriette zo nov 22, 2009 2:27 pm

Zoals jullie elders op dit forum kunnen zien ben ik bezig met het amigurumi haken van een pop. Nu wil ik haar straks graag zelfgenaaide kleertjes erbij maken. Ik heb patronen genoeg van poppenkleertjes maar die moeten dan eigenlijk verkleind worden naar het formaat van mijn pop.

Kan ik die dan gewoon in % kleiner maken of komt dan het patroon niet meer uit? Daar ligt mij iets van bij namelijk van toen ik vroeger zelf wel eens kleding maakte voor de kinderen.

Wie weet dit?
Henriette
Henriette
Admin

Aantal berichten : 183
Registratiedatum : 16-11-09

https://frobelen.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Een vraag over (poppen)kleertjes verkleinen, wie kan mij helpen? Empty Re: Een vraag over (poppen)kleertjes verkleinen, wie kan mij helpen?

Bericht  Gast zo nov 22, 2009 3:03 pm

Voor me zelf werk ik met het Lutterloh systeem, maar denk niet dat die er voor poppen zal zijn Laughing

Ik heb vaak met poppen patronen (toen ik die nog maakte voor de poppen van de beide meiden hier) verkleind met het kopieer apparaat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een vraag over (poppen)kleertjes verkleinen, wie kan mij helpen? Empty Re: Een vraag over (poppen)kleertjes verkleinen, wie kan mij helpen?

Bericht  Henriette zo nov 22, 2009 3:11 pm

Hoi Jolanda,

ja zoiets als jij zegt met dat kopieren dat bedoel ik ook maar er ligt me iets van bij dat dan het patroon niet meer uitkomt, maar ik kan het natuurlijk altijd proberen

Wat is trouwens het Lutterloh systeem?
Henriette
Henriette
Admin

Aantal berichten : 183
Registratiedatum : 16-11-09

https://frobelen.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Een vraag over (poppen)kleertjes verkleinen, wie kan mij helpen? Empty Re: Een vraag over (poppen)kleertjes verkleinen, wie kan mij helpen?

Bericht  Heidi zo nov 22, 2009 4:56 pm

ik heb geen idee. maar misschien dat barbie kleertjes patronen wat is??? En dat dan iets vergroten.
Heidi
Heidi
F

Aantal berichten : 86
Registratiedatum : 17-11-09
Leeftijd : 47
Woonplaats : Vroomshoop

http://www.heidi-design.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Een vraag over (poppen)kleertjes verkleinen, wie kan mij helpen? Empty Re: Een vraag over (poppen)kleertjes verkleinen, wie kan mij helpen?

Bericht  rietepietje zo nov 22, 2009 7:59 pm

Hoe groot is de pop? En het moeten genaaide kleding worden, of mag breien ook?
Ik zal eens kijken wat ik nog heb.

rietepietje
F

Aantal berichten : 10
Registratiedatum : 22-11-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Een vraag over (poppen)kleertjes verkleinen, wie kan mij helpen? Empty Re: Een vraag over (poppen)kleertjes verkleinen, wie kan mij helpen?

Bericht  Henriette zo nov 22, 2009 8:35 pm

Hoi Riet, ik weet nog niet hoe groot die wordt want ik heb nog maar net het hoofd af en ik bedenk haar zelf ter plekke Very Happy Als je kijkt bij Haken en Amigurumi dan kun je de vorderingen daarvan volgen Wink

Het liefst wil ik de kleertjes naaien of haken want als er iets is wat ik absoluut niet kan dan is het breien Embarassed

Maar in ieder geval bedankt voor je aanbod! I love you

Groetjes,

Jet
Henriette
Henriette
Admin

Aantal berichten : 183
Registratiedatum : 16-11-09

https://frobelen.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Een vraag over (poppen)kleertjes verkleinen, wie kan mij helpen? Empty Re: Een vraag over (poppen)kleertjes verkleinen, wie kan mij helpen?

Bericht  Gast zo nov 22, 2009 11:32 pm

Ik deed het altijd verkleinen met het copieer apparaat. ik maakt voor zo'n baby-born iets en had alleen patronen die te groot waren. Bij mij ging het zo altijd goed. En over de pasvorm hoor je ze echt niet klagen hoor Very Happy Very Happy Very Happy

Lutterloh is een teken systeem waarbij je je eigen patroon tekent [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.] Er staat ook een filmpje bij.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een vraag over (poppen)kleertjes verkleinen, wie kan mij helpen? Empty Re: Een vraag over (poppen)kleertjes verkleinen, wie kan mij helpen?

Bericht  gerry f wo nov 25, 2009 7:32 pm

Ik verklein ook altijd alles op het copieerapparaat.
Dit gaat goed ook met poppenkleding :cheers:

gerry f
F

Aantal berichten : 14
Registratiedatum : 17-11-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Een vraag over (poppen)kleertjes verkleinen, wie kan mij helpen? Empty Re: Een vraag over (poppen)kleertjes verkleinen, wie kan mij helpen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum