Frobelen. Het leukste hobbyforum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Advies gevraagd: droge, rode, en schilferende huid op voorhoofd

3 plaatsers

Ga naar beneden

Advies gevraagd: droge, rode, en schilferende huid op voorhoofd Empty Advies gevraagd: droge, rode, en schilferende huid op voorhoofd

Bericht  Henriette di dec 01, 2009 3:26 pm

Mijn buurvrouw kwam vanochtend even bij mij binnenwippen om te vragen of ik ook een creme voor haar kon maken. Ze heeft grote rode, droge en schilferende plekken op haar voorhoofd zitten. Het leek mij een beetje hetzelfde als wat mijn man vaak heeft onder de rand van zijn brilleglazen. Daarvoor gebruikt hij altijd mijn weer-en-wind-creme met kamille en dat helpt hem wel goed.

Alleen nu is mijn buurvrouw volgens mij overgevoelig voor kamille want ze had ook al kamillezalf van haar man gebruikt en ze had de indruk dat het daardoor alleen maar erger werd. Nu wil ik haar dus een creme maken op basis van het weer-en-wind-recept, maar nu twijfel ik tussen het gebruik van 3 oliën: Tarwekiemolie, Aloe vera olie, of Druivenpitolie. Ik wil dan in de VC Sheabutter gaan gebruiken.

Wie herkent dit (huid)probleem en kan mij hierin advies geven over de te gebruiken olie?

Alvast bedankt!

Edit: Het kan natuurlijk ook zijn dat ze overgevoelig is geweest voor andere bestanddelen in de zalf van haar man, maar dat weet ik dus niet.
Henriette
Henriette
Admin

Aantal berichten : 183
Registratiedatum : 16-11-09

https://frobelen.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Advies gevraagd: droge, rode, en schilferende huid op voorhoofd Empty Re: Advies gevraagd: droge, rode, en schilferende huid op voorhoofd

Bericht  Heidi wo dec 02, 2009 10:06 am

Daar kan ik je echt niet mee helpen,haha!
Heidi
Heidi
F

Aantal berichten : 86
Registratiedatum : 17-11-09
Leeftijd : 47
Woonplaats : Vroomshoop

http://www.heidi-design.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Advies gevraagd: droge, rode, en schilferende huid op voorhoofd Empty Re: Advies gevraagd: droge, rode, en schilferende huid op voorhoofd

Bericht  Lola vr dec 11, 2009 2:39 pm

Ik zou eerst licht scrubben en dan een creme nemen met druivepitolie. Tarwekiemolie kan men ook een allergische reactie van krijgen.
Bekijk het etiket van de kamillecreme eens ,want het hoeft nu niet zo te zijn dat ze allergische is voor kamille maar ze kan ook bijv een reactie hebben op de conservering en/ of een andere toevoeging hebben. Kamille werkt juist kalmerend en ontstekingsremmend.
Omdat je zegt dat het op haar voorhoofd zit kan het ook andere oorzaken zoals haarlak,shampoo en gels en een grote boosdoener is stress.

Lola
Admin

Aantal berichten : 47
Registratiedatum : 18-11-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Advies gevraagd: droge, rode, en schilferende huid op voorhoofd Empty Re: Advies gevraagd: droge, rode, en schilferende huid op voorhoofd

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum